Jak zdobyć poleconych w 2018 roku – lista ponad 10 przetestowanych i sprawdzonych sposobów na darmowe oraz płatne pozyskiwanie osób poleconych w programach, dzięki którym zwiększysz swoje dotychczasowe zarobki

jak zdobyć poleconych

Jak zdobyć poleconych do programów partnerskich lub inwestycyjnych? W tym wpisie postaram się odpowiedzieć na to pytanie. Będę bazował tylko na własnym doświadczeniu. Od razu nadmienię, iż Internet ewoluuje i metody, które działały jeszcze dwa/trzy lata temu nie są już tak skuteczne jak wtedy. Obecnie trzeba się trochę namęczyć ale cały czas pozyskanie poleconego jest jak najbardziej możliwe do wykonania.

Zasady ogólne

Jeśli wydawało Ci się, że zdobycie poleconego to prosta sprawa, to niestety ale muszę Cię rozczarować. Niezależnie od tego jaki produkt, program bądź usługę planujesz promować, to musisz się trochę napracować aby zachęcić kogoś do przyłączenia się akurat pod Tobą. Jednak w tym wpisie skupię się w dużej mierze na pozyskiwaniu poleconych pod programy inwestycyjne oraz produkty internetowe.

Zasada nr 1

zawsze pisz prawdę o prezentowanym produkcie

Niezależnie od tego co promujesz – pisz prawdę. Twój potencjalny polecony nie jest głupi. Skoro szuka informacji o danym produkcie bądź usłudze, to na pewno ma chociaż minimalną wiedzę na jej temat. Staraj się więc przedstawiać ofertę w sposób prawdziwy i rzetelny. Dzięki temu ,w przyszłości nikt Ci nic nie zarzuci a być może te osoby ponownie skorzystają z kolejnych ofert jakie im podeślesz.

Zasada nr 2

nie bądź nachalny

Sposób prezentacji oferty produktu oraz częstotliwość jej wyświetlania dla odbiorcy jest tak samo ważna jak i pierwsza zasada. Nikt nie lubi być zasypywany po sto razy tą samą ofertą w ciągu kilku minut. Większość ofert ma wbudowane pliki cookies, dzięki czemu istnieje szansa, że użytkownik zapisze się pod Tobą tak czy siak za parę dni czy tygodni.

Zasada nr 3

w pierwszej kolejności pomagaj swoim bezpośrednim poleconym

Nic tak nie wkurza, jak brak pomocy ze strony osoby polecającej. Postaw się w sytuacji, gdy mało wiesz o produkcie a na przykład język angielski nie jest Twoją mocną stroną. Co byś zrobił w takiej sytuacji? Pewnie poprosił o pomoc osobę wprowadzającą. Zatem staraj się odpowiadać na każdą wiadomość swoich poleconych. Nigdy się nie złość i nie okazuj tego w rozmowie. Nawet w przypadku, gdy jest to pytanie banalne dla Ciebie. W przypadku pojawiających się tych samych pytań możesz przygotować gotowe odpowiedzi lub mini poradnik.

Zasada nr 4

wyjdź z niecodzienną ofertą

Postaw na oryginalność. Przedstawiaj swoją ofertę w taki sposób w jaki jeszcze nikt tego nie robił. Oferuj dobre reffbacki (o ile oferta na to pozwala), dawaj małe upominki czy oferuj np telefoniczny kontakt prywatny w razie problemów bądź pytań. Wiele osób docenia tego typu formę pomocy.

Zbiór metod do pozyskiwania poleconych

Pozyskiwanie poleconych można w zasadzie podzielić na dwie grupy: metody bezpłatne oraz płatne. Skuteczność obu jest różna w zależności od produktu jaki promujesz. Nie da się zatem jednoznacznie stwierdzić, która z nich jest lepsza. W niektórych przypadkach reklama odpłatna nie musi w cale przynieść oczekiwanego rezultatu. Dlatego też najlepiej jest testować różne metody i wybrać te, które w danej branży sprawdzają się najlepiej.

1. Jak zdobyć poleconych darmowymi metodami

Zaczniemy od metod, które nie będą Cię kosztować ani złotówki. Jedyne co musisz na ten model promocji poświęcić to swój czas. Raz będzie go więcej, raz mniej. Testuj każde metody i wybieraj te, które wychodzą najlepiej pod względem czasu do generowanych zysków.

1.1 Portale społecznościowe

Gdzie szukać osób na nasze produkty? Najlepiej tam, gdzie jest duże skupisko ludzi. A takim właśnie miejscem w dzisiejszych czasach są portale społecznościowe. To właśnie na nich każdego dnia publikuje się miliony zdjęć, tweetów i postów. Jest to taka studnia bez dna. Do najbardziej popularnych witryny należą:

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
  • Nasza Klasa
  • LinkedIn
  • Snapchat
  • VK
  • Secret
  • Goldenline


Dlaczego akurat ten sposób? Ponieważ użytkownik widzi Cię kim jesteś, że istniejesz w rzeczywistości. Wzbudza to w nim większe zaufanie do Twojej osoby oraz prezentowanej oferty. W razie problemów wie, że może się zwrócić o pomoc do realnej osoby.

Reklamować się można na kilka sposobów. Najlepszym jest dołączenie do grupy tematycznej i dodanie własnej oferty. Można także dodawać komentarze z linkiem lub założyć własną grupę na temat danego pro-duktu. Tutaj jedynie ogranicza Cię wyobraźnia w jaki sposób rozpoczniesz promocję.

1.2 Fora internetowe

Dodawanie informacji na forach jest również dobrym i darmowym sposobem na przyciągnięcie poleconych. W szczególności ma to miejsce, gdy zostanie założony oficjalny temat na dany produkt. Wówczas skupia wokół siebie osoby, które naprawdę są nim zainteresowane oraz wywołuje to pożądaną dyskusję. Dobrą praktyką jest aby również starać się pomagać i odpowiadać na pytania zadawane przez czytelników w danym wątku.

Kolejną formą jest promowanie danego produktu w sygnaturkach profilowych. Jednak należy robić to z rozwagą i nie atakować od razu po założeniu konta. Niech upłynie kilka dni ale do tego czasu wypowiadaj się na forum i bierz w nim czynny udział. Pamiętaj także o tym aby sprawdzić regulamin danego forum na temat tego, co możesz i w jakiej ilości w sygnaturze zamieścić. Niektóre fora mają bardzo restrykcyjne wymagania w tej kwestii.

Reklamuj się na tematycznych forach. Tam masz największą szansę na powodzenie. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby czynić też to na innych tematycznie forach ale nie oczekuj, że będziesz z tego tytułu miał jakieś ogromne korzyści.

Nie zapominaj również o promowaniu produktu w profilu forumowym. Tam użytkownicy również zaglądają. Jeśli masz stronę internetową do polecania, to zamieść tam też link do niej. Wspomoże to również proces pozycjonowania.

1.3 Własna strona / blog

Jeśli myślisz o budowaniu siatki poleconych na dłuższą metę, to chyba najlepszym co możesz teraz zrobić jest założenie swojej strony internetowej bądź bloga. Ponieważ rozważamy tutaj metody bezpłatne, to do tego celu możesz użyć gotowych platform blogowych. Cechują się one tym, że nic za ich użytkowanie nie płacisz. Dodatkowym plusem jest fakt, iż domeny na których są one zlokalizowane pozwalają na lepsze i szybsze dotarcie do specyficznej grupy odbiorców. Do tego celu możesz wykorzystać takie platformy jak:

  • WordPress.com
  • Blogspot.com
  • Tumblr.com
  • Blogger.com

Ponadto platforma blogowa na darmowej wersji w mojej opinii pomaga niejako pozycjonować bloga. Dlatego też można chociaż spróbować coś założyć i promować go dalej a po jakimś czasie przejść na własną domenę.

1.4 Dodawanie komentarzy

Kolejną świetną metodą jest po prostu komentowanie podobnych wpisów na blogach. Wystarczy wpisać szukaną frazę w wyszukiwarce + blog a pojawi się lista powiązanych tematycznie witryny. Komentować można nie tylko blogi. Dobrze do tego celu nadają się również różnego rodzaju portale informacyjne typu onet, wp czy interia. Należy wyszukać artykuły z danej branży po czym podyskutować na dany temat i między wierszami wrzucić informacje o danym projekcie czy link do własnej strony/bloga.

1.5 Tworzenie filmów promocyjnych

W dobie cyfryzacji, jednym z najsilniej oddziaływającym medium jest materiał wideo. Nic tak nie dociera do podświadomości oglądającego jak przedstawienie danego produktu czy oferty w formie graficznej. A najlepiej jeśli się to wszystko jeszcze porusza w filmie.

Stworzenie takiego materiału w cale nie jest ani trudne ani kosztowne. Można to zrobić darmowymi sposobami. Sprawdź czy masz kamerę wbudowaną w laptopa. Jeśli nie, to na pewno masz smartfona z kamerą. W zależności od tego co posiadasz, spokojnie nagrasz materiał wideo. Oprogramowania darmowego jest tyle, że po wpisaniu fraz w Google 'darmowe programy do filmów' znajdziesz coś dla siebie.

Materiał możesz stworzyć w różnej formie. Może to być prezentacja z napisami i muzyką w tle jeśli nie chcesz ujawniać głosu bądź nie masz predyspozycji do tego. Jednak najlepszą metodą jest się pokazanie na ekranie. Wówczas oglądający wie, że nie jesteś osobą tylko z Internetu ale realną postacią. Taki przekaz potrafi w większym stopniu zaangażować oglądającego w produkt..

A gdzie publikować te materiały? Oczywiście na Youtube, Vimeo, Dailymotion, Vevo czy Metacafe. Są to najbardziej rozpoznawalne miejsca z materiałami video. Każde z nich jest dobre i potrafi generować dodatkowy ruch.

1.6 Wykorzystaj komunikatory

Spora liczba osób wciąż każdego dnia używa komunikatorów do kontaktu ze znajomymi. Wiele z tych komunikatorów pozwala na wyszukiwanie osób pod względem zamieszkania czy zainteresowań. Dzięki temu łatwiej jest dotrzeć do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane danym produktem.

Dla osób chcących sobie ten proces zautomatyzować trochę polecam zaopatrzenie się w specjalne roboty, które same będą wyszukiwać takie osoby i rozsyłać oferty. Niektóre narzędzia trochę kosztują ale przy dobrym zarządzaniu nimi, można w bardzo szybkim czasie odrobić ich zakup. Najbardziej używane komunikatory to:

  • Telegram
  • Discord
  • Gadu Gadu
  • Whats Up
  • Snapchat
  • Tinder
  • Skype
  • Viber

1.7 Serwisy ogłoszeniowe

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, jaką ciągle mają moc portale z ogłoszeniami. Większość z nas uważa, że służą one wyłącznie do sprzedaży różnych rzeczy. Jest to bardzo płytkie myślenie. Czasem trzeba wyjść poza pewne ramy aby daną stronę bądź narzędzie użyć w inny sposób. I taką właśnie metodą jest ogłaszanie się na tego typu portalach z ofertami.

Sporo portali ogłoszeniowych posiada nawet specjalne działy do tego typu ofert. Wystarczy poszukać a ogłoszenie nie zostanie usunięte przez administratora portalu.

2. Jak zdobyć poleconych płatnymi metodami

Płacąc za płatną metodę masz pewność (o ile dobrze dobierzesz grupę odbiorców), że trafi ona do realnych osób zainteresowanych Twoim produktem. Niektóre pieniądze wydane na płatną reklamę w cale nie muszą być dobrze wydanymi pieniędzmi. Dlatego też zalecam rozwagę i testowanie, który sposób płatnej reklamy sprawdza się najlepiej dla danego produktu.

2.1 Portale społecznościowe

Wiele portali społecznościowych oferuje odpłatne reklamy w obrębie danego serwisu. I tak na przykład reklamując się na Facebook, masz jednocześnie możliwość reklamy na Instagramie. Taką reklamę możesz bez problemu targetować pod względem wieku odbiorcy, jego zamieszkania czy języka. I nie ważne jest z jakiego kraju pochodzisz, możesz swoją reklamę ustawić nawet dla osób tylko z Zimbabwe.

Jeśli zaczynasz dopiero z tą formą reklamy, to poszukaj na aukcjach internetowych bądź ogólnie w internecie kodów z darmowymi środkami na reklamę. Tego typu kody posiada Facebook oraz Google AdWords. Wówczas będziesz miał o kilkaset złotych więcej środków na pierwsze kampanie testowe.

2.2 Mailing

Kolejną fajną metodą jest wysłanie dobrze sprecyzowanej reklamy mailingowej. Ponieważ nie masz ani bloga ani własnej strony, więc takiej bazy nie posiadasz i musisz radzić sobie w inny sposób. I tutaj przychodzi możliwość skorzystania z cudzej bazy za opłatą. Usługę płatnego mailingu znajdziesz na wielu aukcjach np. Allegro czy eBay. Są to miejsca, gdzie administratorzy danych baz oferują możliwość wysłania oferty reklamowej do czytelników.

Kolejnym sposobem na znalezienie dobrze dobranej bazy jest wysłanie mailingu do czytelników for. Warto odszukać forum o naszej tematyce, po czym zapytać administratora o możliwość odpłatnego wysłania masowej wiadomości prywatnej bądź mailingowej. Wiele for oferuje tego typu reklamę.

W sieci również istnieje szereg portali, które również zrzeszają wokół siebie administratorów portali, którzy chcieliby zarobić na rozsyłce mailingów. Poniżej zamieszczam kilka takich portali, które w mojej ocenie są warte uwagi:

  • Udimi
  • AdClickMedia
  • AdMarketplace

Kampanii mailingowych można również szukać na programach partnerskich (np. ComperiaLead oferuje tego typu rozsyłkę) oraz na blogach. Często ich właściciele również oferują rozsyłkę mailingu za odpłatą.

2.3 Reklama banerowa

Banery graficzne potrafią bardzo dobrze przyciągać uwagę odbiorcy. W szczególności te ruchome. Ale gdzie szukać takich ofert? Przede wszystkim na Allegro. Jest tam kilka ofert z możliwością zamieszczenia baneru graficznego. Można również spróbować się dogadać z właścicielem danego serwisu, że transakcję przeprowadzicie poza aukcją i wówczas może cena jeszcze spadnie nieco.

Dla osób, które chciałyby ten proces zautomatyzować polecam serwis Adtaily (już nie działa). Znajdziesz tam miejsca, gdzie możesz dodać reklamę małego baneru na wielu stronach jednocześnie. Nie jest to droga usługa ale w dużej mierze cena zależy od popularności danego serwisu. Warto się ich ofercie przyjrzeć nieco bliżej i testować które witryny najlepiej konwertują. Reklama banerowa to również portale społecznościowe np. Facebook oraz Google Adwords. Nie zapominaj o nich. Dobrze dobrane potrafią zdziałać cuda ??

Warto również pytać właścicieli stron, for i blogów o możliwość dodania baneru. Wielu właścicieli tylko czeka na takie oferty. Jednak na początku wystarczy zapytać a później ewentualnie negocjować stawkę.

2.4 Reklama w innym programie inwestycyjnym

Dobrą odpłatną reklamą jest reklamowanie kolejnego programu w obecnym w jakim jesteś. Załóżmy na to, że inwestujesz w program Revenue Share. Przeważnie sprowadza się to do zakupu tzw. paczek reklamowych (schemat z dobrze znanego Traffic Monsoon). W każdej paczce masz możliwość zareklamowania dowolnego linku i produktu. Zatem bardzo dobrą metodą jest tam dodanie linku do kolejnego programu Revenue Share i go promowanie. Masz bardzo dużą szansę na to, że znajdziesz sporo zainteresowanych kolejnym programem tego typu.

Tak reklamować możesz również w drugą stronę. Zamiast kupować paczki i reklamować byle co, lepiej zareklamować kolejny bądź poprzedni program. Pomyśl nad tego typu działaniem gdy następnym razem wejdziesz do kolejnego tego typu programu.

Podsumowanie

Metod jak zdobyć poleconych jest całkiem sporo. I to niezależnie od tego czy zdecydujesz się na darmowe czy odpłatne sposoby. W mojej opinii warto przetestować obie możliwości i przekalkulować co lepiej się nadaje i opłaca. Oczywiście nie zrażaj się po pierwszej porażce daną metodą. Być może wystarczy ją delikatnie zmodyfikować (np. zmienić obrazek, nagłówek czy tekst) i już będą inne efekty. Testuj, testuj i jeszcze raz testuj.


Podsumowanie artykułu:
Data dodania:
Opis artykułu:
Jak zdobyć poleconych w 2018 roku, czyli lista ponad 10 przetestowanych i sprawdzonych sposobów
Ocena artykułu:
51star1star1star1star1star
oceń wpis:1 głos4.5

W jaki sposób skutecznie zarabiać pieniądze w Internecie?

zapisz się do zupełnie darmowej listy mailingowej bloga i bądź zawsze na bieżąco z nowymi sposobami zarabiania pieniędzy przez Internet.


Administratorem danych osobowych jest autor bloga www.zwi.pl. Masz pełne prawo dostępu do treści podanych danych, ich poprawienia lub usunięcia. Podanie danych jest dobrowolne.

stosuję politykę

totalne zero spamu

gdzie Ty i Twój e-mail
śpicie spokojnie


6 komentarzy do “Jak zdobyć poleconych w 2018 roku – lista ponad 10 przetestowanych i sprawdzonych sposobów na darmowe oraz płatne pozyskiwanie osób poleconych w programach, dzięki którym zwiększysz swoje dotychczasowe zarobki



  1. tego szukałam – bardzo dobre porady. zaberam sie zatestowanine wszystkich po kolei i zobacze jakie beda tego efekty

    1. Jak dobrze dobierzesz grupę docelową, to konwersja jest niezła. Ja jednak proponuję promować LP (landing page), gdzie zbierasz adresy e-mail i wówczas budujesz swoją listę na przyszłość zamiast od razu próbować sprzedać produkt czy usługę ??

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *